neděle 25. dubna 2021

přeslička rolní

 To je až k neuvěření, jak dlouho už trvá současné chladné počasí. Příroda se začala probouzet a už se nedá zastavit. Nazahradě kvete meruňka, josta, kamčatská borůvka i rybíz, a asi květy zmrznou. Na procházce jsme v sobotu viděli rozkvetlé trnky i švestky, ale ovoce asi letos nebude žádné. 

Naříkala jsem v předešlých letech, jaké máme sucho. Sucho pokračuje, prohlubuje se, zvlášť na rakovnicku, k tomu se přidalo chladno. Máme věčně pod mrakem a studený vítr tomu ještě nasazuje korunu. Všechno spolu na mě tak negativně působí  a já se díky tomu nějak nemůžu dokopat ani k pořádné práci na zahradě. Po chvíli mě zmáhá únava a jdu si sednout ke knížce.

Včera odpoledne jsme okopávali rybízy, já pak oklepala drny, vyplela a dodala ke keříkům kompost. Mělo to být hotové dřív, ach jo. Zabralo mi to celé odpoledne.

Z dnešní procházky jsem si donesla fotku malé čarodějnice, asi upoutávka na blížící se pálení čarodějnic.
Narazila jsem i na přesličku polní, přesněji je to asi přeslička rolní, latinsky equisetum arvense. Na snímku se jedná o jarní lodyhu s výtrusným klasem. Přiznám se, že název jsem musela hledat na internetu, nikdy jsem u nás ani přesličku neviděla.

Žádné komentáře:

Okomentovat