středa 28. října 2020

žitný perník

 Kamarádka mě nalákala na něco dobrého, ale bydlí na Moravě, tak jsem mohla mlsat jen virtuálně. Sice dobré pro toho, kdo nechce přibrat, ale dlouho jsem to nevydržela, pořád mi ten makovec ležel v hlavě.

Mák doma nemáme, a v téhle době se mi nechtělo lézt do nějakého supermarketu, takže jsme u nás pekli perník, jako náhradu za ten stále mi v hlavě sedící makovec. Recept je oproti tomu internetovému upravený. 

Původní recept - 500g žitné mouky, 200g krupicového cukru, 2 polévkové lžíce medu, 1 vejce, 4 polévkové lžíce olivového oleje, 600ml teplého mléka, 1 prášek do perníku a 1/2 prášku do pečiva

Na tenhle náš perník je potřeba 500g mouky, já použila 300g chlebové žitné a 200g hrubé žitné mouky, dále 100g cukru a stačilo úplně, perník je sladký i s polovinou cukru, (pokud bude pro někoho málo sladký, dá se podle chuti hotový perník pocukrovat) Dále 4 lžíce medu, 2 vejce, 600 ml mléka, 4 lžíce oleje, 1 prášek do perníku a 1/2 prášku do pečiva.

Med, olej, a vejce smícháme v teplém mléce, a dál postupně vmícháme sypké ingredience - tedy mouku smíchanou s cukrem, prášky do pečiva a perníku a řádně promícháme. Těsto se vyleje do pekáče vyloženého pečícím papírem a klasicky upeče. Teplotu a čas si jistě každý upraví podle svého. U nás to bylo cca 35 min při teplotě 180°C, ale každému  trouba peče trochu jinak, před vyndáním perníku z trouby se přesvědčíme špejlí, jestli je moučník dobře propečený.

Žádné komentáře:

Okomentovat