sobota 10. října 2020

lesní žampiony

 Včerejšek byl veskrze pracovní. Ošmikala jsem rostliny u květinového oblouku - plaménky a popínavé růže, a též horský plamének, který se pne po drátěné kouli. Koule byla plaménkem už tak omotaná, že se pod tíhou klemátisu  nakláněla.

Očesala jsem pár jablek, které dosud nespadly a ořezala u jabloně spodní větve, protože nevím proč rostly dolů. Možná skomírající jabloň potřebuje oporu jako já.

Nakonec jsem musela vytáhnout drtič větví, tolik se mi nashromáždilo materiálu a byla by škoda všechno narvat do nádoby na  bioodpad. Nejspíš odvoz bioodpadu zrušíme. Posekanou trávu a rozdrcené větvičky používám jako mulč ke stromům,  takže není důvod platit za odvoz poloprázdné  nádoby.

Pořád ještě není zahrada na zimu připravená, zatím u nás neprší, i když podle dvou serverů by pršet mělo, tak za chvilku vyrazím na zahradu a snad ještě něco udělám.

Při hrabání trávníku jsem narazila na tři krásné lesní žampiony pod stříbrným smrkem. Vyrostly díky pravidelnému přídělu dešťovky, tedy pokud tady prší. Smrk se moc nezlepšil, stále mu rezne a opadává jehličí, uvidíme, jak to s ním bude najaře.

Odměnou za celodenní práce mi byla žampionová omeleta. 😋

Žádné komentáře:

Okomentovat