čtvrtek 4. února 2021

čínská polévka

 Kdysi jsem pracovala v Kovoslužbě v Soukenické ulici. To ještě žil Jan Werich, často chodíval kolem Kovoslužby  s bandaskou. Jednou  jsme se šly s kámoškou objednat do čínské restaurace. Ono to nebylo jen tak, čekalo se tehdy na volný stůl 14 dnů i déle. No a právě když jsme šly tedy konečně na oběd, dozvěděly jsme se s kámoškou kam a pro co Jan Werich s tou malou starodávnou bandaskou chodí, protože jsme slavného herce před restaurací potkaly.

Tohle všechno se mi vybavilo, když jsem nedávno našla ve starém časopise recept na čínskou polévku. Včera jsme si nakoupili s mužem vše potřebné a dneska jsem se do polévky pustila.

 Musím říct, že se mi vzhledově nepovedla polévka tak, jak je vidět na ofoceném obrázku. Jenže autor článku snímek snad někde zkopíroval a k němu napsal text. V článku se píše že se vše nakrájí na malé kousky, na snímku jsou vidět velké kusy čínského zelí, a velké plátky hub, nejspíš to nejsou ani žampiony. Nevadí, postupovala jsem  podle kratičkého návodu a polévka byla moc dobrá. Sice ne taková, jako tehdy v té čínské restauraci, jenže ta pravá čínská, to byla polévka snad ze sedmi druhů masa, jestli mě paměť nešálí. Určitě tuhle polévku zařadím do našeho jídelníčku, ještě nevím kdy, snad v létě, až bude čínské zelí a žampiony levnější.  Opíšu teď návod a ingredience, to pro případ, že by to někomu nešlo přečíst.

 Doba na přípravu a vaření 30 min.

 pro 2 osoby 100g kuřecího masa bez kůže, 50g žampionů, 100g čínského zelí, 50g cibule, 100g čínských nudlí, 10g oleje, 1 lžíce sojové omáčky.

postup
Kuřecí maso, houby, zelí, a cibuli nakrájejte na malé kousky a osmažte na oleji v teflonové pánvi. Zalijte vodou, ochuťte sojovou omáčkou, solí a vařte vše do doměkka. Čínské nudle uvařte podle návodu, přidejte do polévky a prohřejte.

poznámka
Já na kousku sádla lehounce osmahla na drobno pokrájenou cibulku, jen začala lehce zlátnout, přidala jsem kousky masa, nakonec jsem přidala čínské zelí a pokrájené žampiony. Nepoužila jsem pánev, tam by se mi ani vše, včetně vody a uvařených nudlí nevešlo, proto jsem polévku vařila v litinovém kastrolu.  Ingredience jsem zdvojnásobila a vody jsem pak dala litr. Navíc jsem místo soli použila jednu kostku masoxu. To proto, že jsem si myslela, že polévka získá lepší chuť. No a nakonec jsem přidala i trochu čerstvě mletého pepře.

Žádné komentáře:

Okomentovat